Administratie
Uw administratie is een verlengstuk van uw bedrijfsvoering en een basis voor het nemen van belangrijke beslissingen. Verder is het een graadmeter hoe u er voor staat. Een goed ingerichte boekhouding is daarom zeer belangrijk.
Bij ABC Venlo heeft u de keuze om zelf uw administratie in te voeren en ons alleen de aangiften en jaarrekening te laten verzorgen of de gehele administratie uit te besteden zodat u alleen per kwartaal uw administratie aanlevert. Wij verzorgen dan het inboeken van de administratie en aangiften omzetbelasting. Aan het einde van het jaar is de ingeboekte administratie de basis voor het samentellen van uw jaarrekening. Indien gewenst kunnen er periodiek tussentijdse rapportages voor u opgesteld worden, die u informeren hoe u ervoor staat.
Kiest u voor zelf doen dan krijgt u toegang tot een online boekhoudprogramma via onze site. U kunt dan zelf aan de slag en wij houden alleen alleen toezicht. Ook als wij de administratie volledig voor u verzorgen, kunt u uw administratie altijd digitaal inzien.
Tussentijdse rapportages
Op uw verzoek kunnen tussentijdse rapportages opgesteld worden. Op die manier heeft u een duidelijk inzicht hoe het gedurende het jaar met uw onderneming gaat en kunnen belangrijke beslissingen met de juiste informatie goed onderbouwd genomen worden.
Jaarrekening
Aan het einde van het jaar stelt ABC Venlo voor u de jaarrekening samen die u inzicht geeft hoe het afgelopen jaar is gegaan en welke bezittingen en schulden u heeft. Deze jaarrekening heeft u nodig voor uw aangifte inkomstenbelasting of aangifte vennootschapsbelasting. Daarnaast is een jaarrekening nodig voor het verkrijgen van een hypotheek of lening.
Starters
Vooral de eerste jaren als ondernemer staat u er vaak alleen voor en heeft u niet altijd een aanspreekpunt voor al uw vragen. ABC Venlo kan uw sparringspartner zijn, waar u met allerlei vragen terecht kunt zonder dat u voor iedere vraag een factuur ontvangt.